Alles over de nieuwe app
Mooier, beter, stabieler en met een systeem waar we de komende jaren steeds meer aan kunnen hangen. Denk aan klimaatzones, advies op basis van de actuele weersverwachting, en 1 op 1 koppeling met de kennisbank.
Nog niet alles is zover, maar we kunnen nu weer eindeloos verder.
Waarom een nieuwe app?
Dus kwamen er steeds meer irritante bugs die Johan met allerlei lapmiddeltjes probeerde te fixen. Wat dan wel voor de meeste mensen werkte, maar niet voor iedereen.
Dus moesten we overgaan naar een ander systeem. Eén die wel kan wat we nog allemaal willen doen - en vast ook wat we de komende jaren nog verzinnen.
Een app voor de hele wereld
Maar effe een nieuwe app maken klinkt makkelijker dan het is, zelfs al gebruik je de modernste technieken.
Dus ging er ruim anderhalf jaar overheen. Waarin Johan keihard werkte aan de achterliggende codes (back-end), en Jelmer met alles wat je ziet en mee werkt (front-end).
En nu is-ie er dan:
Wat is er anders?
- De app is stabieler en doet nu beter wat jij ervan verwacht.
- De community werkt nu (bijna) net zo als op de desk-top.
- De bugs - waar sommige mensen tegenaan liepen - zijn allemaal gefixt.
- Het uiterlijk is frisser en duidelijker.
- Al je bakken staan nu onder elkaar in hetzelfde scherm.
- Je kunt nu sneller inzaaien - of doorgaan naar volgende levels.
- De levels en stappen van alle groentes zijn ge-update, met nieuwe plaatjes en meer kenniskaarten met achtergrond informatie.
Let op: deze app draait op een nieuw systeem
Je zult dus je bakken opnieuw moeten invoeren in de nieuwe app. Net als de planten die er nog instaan.
In de nieuwe app kan dat vrij snel, precies op het juiste level:
Alles wijst zich wel vanzelf, maar mocht je toch ergens niet uitkomen, dan staan in de Kennisbank een aantal pagina’s met uitleg.
Loop je dan toch nog ergens tegenaan?
Vermeld dan meteen welk toestel je gebruikt, op welk systeem dat draait, of je de laatste update van de app hebt geïnstalleerd en wat precies het probleem is. Liefst met een screenshot.
Dan geven we je zo snel mogelijk antwoord 🙂
In het kort:
- De nieuwe app vervangt de oude: zodra je de update doorvoert is de oude app dus weg.
- Je moet opnieuw inloggen. Doe dat vooral met hetzelfde account als voorheen. Daarmee is jouw de community meteen weer actief en zie je ook je meldingen.
- De gegevens van je moestuin moet je opnieuw invoeren: je bakken en - eventueel ook je planten.
Dat was het voor nu
En weet je: onze app is nooit af. We blijven er aan werken: nóg beter, nóg handiger en nóg leuker.
Geniet ervan!