Waarom moet ik nu mijn e-mail adres checken en/of veranderen?

Omdat we straks een nieuwe app krijgen, zijn we nu al bezig om de overgang van de oude naar de nieuwe app zo makkelijk mogelijk te maken. Eén van de punten die daarbij horen, is het checken en eventueel aanpassen van je e-mailadres. 
blogpost-app
De nieuwe MM-app

Druk met de nieuwe app

Jullie weten het vast al: we zijn druk bezig met de nieuwe app.
Die wordt nog beter dan die van nu, dus daar zijn jullie vast heel blij mee. Ook het gebruik van de community wordt daarin makkelijker.

Om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken om te switchen van de oude naar de nieuwe app, kun je straks je account van de huidige app ook gebruiken in de nieuwe. 

Maar daarvoor moet je de komende tijd wel even checken of het e-mailadres bij je persoonlijke gegevens nog klopt.

Zo check je je e-mail adres:

1. Eerst klik je rechtsboven op je de foto of het icoon naast je gebruikersnaam.

2. Daarna klik je op 'Jouw gegevens' en check je of je e-mail adres klopt en of dat het adres is dat je straks ook in de nieuwe app wilt gebruiken. 

Zo ja, dan laat je het zo. Maar gebruik je liever een ander adres dan pas je het aan.  
screenshot-account.png

Waarom moet je dat checken?

Uit ervaring weten we inmiddels dat sommige MM-ers meerdere accounts maakten 😉

Proberen ze dan in te loggen, dan kan het maar zo zijn dat ze er niet meer uitkomen. 

Daarom kun je het maar beter nu even checken.  

'Social login' is straks niet meer mogelijk

In de nieuwe app is het niet meer mogelijk om in te loggen met een ‘social login’ van Facebook-, Apple- of Google. Dat kan al niet meer in de shop, maar voortaan dus ook niet meer in de app. 

Daarom moet je dat veranderen in een persoonlijk e-mail adres.

Het kan zijn dat je daarvoor automatisch een berichtje in de app krijgt, maar dat is niet altijd het geval. Check het daarom voor de zekerheid en pas het zo nodig aan.

Krijg je wel een bericht dan ziet het er zo uit:
screenshot-popup.png

Waarom halen we de 'social login' weg?

Daar zijn verschillende redenen voor, ook wat technische. Maar het belangrijkste is dit:

Gebruik je een social account om in te loggen, dan worden jouw profielgegevens en persoonlijke voorkeuren gedeeld tussen onze website en een sociaal netwerk. Net zoals bij alle andere websites - of spelletjes - waarvoor je dat gebruikt.

Daarmee verlies je dus meteen de controle over je gegevens.
Platforms zoals Facebook en Twitter komen de laatste tijd niet voor niets nogal eens dubieus in het nieuws als het om de privacy gaat. Dat voelt niet goed, toch?

Plus: als één van de partijen wordt gehackt, worden de login-gegevens en persoonlijke gegevens op alle websites (die toegang hadden) óók kwetsbaar. 

Daarom vinden wij het beter als je voor onze site en app een account met een uniek wachtwoord aanmaakt. 

Daarin zijn wij overigens niet alleen: steeds meer bedrijven halen de social login optie weg. 

Wat als het niet lukt om je e-mail aan te passen?

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je al eerder een account aanmaakte met dat e-mail adres.

Maar ook daar hebben we een oplossing voor. Ga daarvoor even naar deze pagina, dan helpen we je verder. 

Succes! 
sig.jpg

PS: Wat doen wij met je e-mail adres?

Helemaal niets. Alleen als het echt nodig is en jij er zelf om vraagt. Bijvoorbeeld om je wachtwoord of je account aan te passen en je dat zelf niet lukt.

Meer over hoe we met jouw gegevens omgaan, lees je in onze Privacy verklaring. 

Moestuintips in je mailbox

Geef je op en ontvang actuele info waar je echt iets aan hebt. Zoals de 3 fouten die bijna alle beginners maken - en hoe jij ze voorkomt.

Jouw gegevens? Die zijn bij ons super veilig. Zie onze Privacy verklaring

Our perks