Social media & community manager voor de MM

Hoi, Jelle hier.

De Makkelijke Moestuin is de afgelopen jaren enorm gegroeid en uitgebreid. Met 59k volgers op Facebook, 17k volgers op Instagram, en een levendige eigen community met 15,000+ posts en 50,000+ reacties

Tot nu toe runnen we met een klein team alles zelf. Oók de community en het posten en reageren op social media. Maar door de groei van het aantal enthousiaste MM-ers en onze social media kanalen, merken we dat ons niet meer lukt om daaraan de aandacht te geven die we graag willen.

Als jij ons daarbij kan helpen, ben ik op zoek naar jou.
5de21ebabca2951d4c76830ec4be812eaaf5f7e9-mm-heart.jpg

Dit ben jij:

  • Freelancer (ZZP-er)
  • Je hebt ervaring op het gebied van het onderhouden van social media kanalen. Of door het beheren van eigen kanalen of voor bedrijven.
  • Je hebt een Makkelijke Moestuin, je bent er razend enthousiast over, én je hebt ervaring met MM-en.
  • Je snapt de persoonlijke stijl van de Makkelijke Moestuin en kan ook zo posten en antwoorden. (100% hetzelfde hoeft niet, maar je stijl moet er wel bij passen.)
  • Je reacties zijn leuk om te lezen, geven antwoord op de vragen die de lezer heeft, en maken enthousiast.
  • Je kan in weinig woorden een duidelijke boodschap overbrengen.
  • Je vindt het fijn om de vrijwillige moderators bij te staan en ondersteunen.
  • Je hebt gevoel voor visuele en textuele "stijl" en kan die consistent doorvoeren.

Dit bieden we jou:

Volledige flexibiliteit. Je werkt vanuit huis en je bepaalt zelf het aantal uren dat je voor ons werkt en wanneer je dat doet.

Dat doe je in overleg met ons en afhankelijk van de drukte op de kanalen. Door de bank genomen zal het tijdens het moestuinseizoen om beduidend meer uren gaan dan in het najaar en de winter.

Contact en overleg zal voornamelijk plaatsvinden via Slack of video-kanalen.

Een paar keer per jaar komen we feestelijk samen met het hele team. Om alles door te nemen, maar vooral ook om lekker te eten uit de moestuin.

Dit ga je doen:

  • Op onze social Media kanalen en op onze eigen community antwoord je op vragen en reageer je leuk op opmerkingen.
  • Je signaleert terugkomende vragen, problemen en trends en geeft die aan ons door, eventueel met suggesties hoe we e.e.a kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld door het toevoegen of veranderen van bepaalde functies binnen de community en de app, of d.m.v. eigen posts.
  • Voor onze eigen Community ben je het aanspreekpunt voor de vrijwillige moderators.
  • Je zorgt voor groei van onze social media kanalen. Je zet daarvoor - in overleg met ons - een social media strategie op en plaatst zelf posts. Dit zijn vooral veel leuke moestuinfoto's (van ons en/of van jezelf) en tuinweetjes, puur om mensen enthousiast te maken over het zelf kweken van groentes op de Makkelijke Moestuin manier.

Zelfstandig en eigen initiatief

Na een periode van inwerken en regelmatig overleg, zal je deze functie steeds meer zelfstandig gaan invullen. We zijn dan ook op zoek naar iemand die op het gebied van social media beter is dan wij 😉.

Pas je in het team en werken we prettig samen, dan verwachten we ook een hoge mate van eigen initiatief. Uiteraard mag je van ons ook een flinke dosis enthousiasme en - waar nodig - ondersteuning verwachten.

Voel je vooral ook vrij om zelf te posten over jouw eigen Makkelijke Moestuin. Het is namelijk super belangrijk dat gebruikers jou zien als een betrouwbare bron die niet alleen gastvrij is, maar ook (bijna) alles weet over de Makkelijke Moestuin.

En: past deze functie bij jou?

Stuur dan een mail naar bedrijf@makkelijkemoestuin.nl met je verhaal en motivatie met in het onderwerp: Community Manager.

Wat we helemaal graag zien zijn Instagram kanalen die je al beheert en/of beheerd hebt. (Ook al zijn er relatief weinig volgers, daar kijken wij wel door heen. 😉 ) We kijken er naar uit!
sig.jpg

Update 2 september:

Op het moment zijn we in gesprek met iemand. Omdat dat waarschijnlijk wel doorgaat, zetten we de zoektocht nu even stop. 😉

Moestuintips in je mailbox

Geef je op en ontvang actuele info waar je echt iets aan hebt. Zoals de 3 fouten die bijna alle beginners maken - en hoe jij ze voorkomt.

Jouw gegevens? Die zijn bij ons super veilig. Zie onze Privacy verklaring

Our perks